Ambjitt - Unica és!

Här delar jag med mig av mitt liv till den som är intresserad.

Semestern går mot sitt slut...

Kategori:

Tisdagen snart avklarad, det innebär att det bara är tre semesterdagar plus helg kvar. Ångest, ångest! :(

Har i alla fall varit hos bästa Christina och klippt mig och blekt håret i dag. Känns så gott! Dessutom har jag tränat och hämtat mitt paket med träningskläderna jag beställt på Sportamore. Det ena paret byxor kommer passa bättre att ligga i soffan och äta praliner med än att träna. Så fluff-mysiga..!!

Nu har jag käkat kräftor och sitter i soffan och kollar Montalbano och dricker rosé och käkar nötter. Hur fan ska jag kunna ha en vardag igen? Rosé är mitt liv nu!! :)

I morgon hoppas jag på sol och altanhäng. Kanske blir en tur till gymmet, får se....

Så.. Puss på er..

Gin & Tonic

Kategori:

I går var den helvetes golfveckan slut och avslutades med en räkfrossa borta på klubben.

Jag gick ut 12:30 och spelade i vanlig ordning riktigt dåligt - eller... Hur man nu ser det. 7 pliktslag och lika många puttar som jag missade med typ 5 cm. Trist!

Nu är jag trött på golf!

I alla fall så blev räkfrossan trevlig. Fast tyvärr är ju skaldjur inte den bästa maten efter 5 timmar i solsken och extrem hetta, för att sen hälla i sig rosé. Pizza hade nog varit en bättre grund att sprita på. Efter lite vin (mycket) skulle alla givetvis dansa, vilket jag avskyr. Men, men.. Upp och dansa med alla golfgubbarna. Sen bjöds det dessutom på Gin och Tonic, vilket kändes i huvudet i morse. :( Dessutom ska jag träffa Linda och Josse i kväll och käka tapas och dricka vin på stan. Hoppas jag piggnar till på 5 timmar! :D

Sen ska min lever få vila. Den är nog lite trött på mig...

Annars ska jag inte göra ett skit i dag. Tänkte att solen skulle titta fram så jag kunde sova på altanen nån timme eller två. Fast soffan funkar ju också...

Bajs!

Kategori:

Golftävling... Spelat skitdåligt så nu tröstar jag mig med rosé och jordnötter. :( Hade behövt glass och choklad oxå. Så.. Återkommer en annan dag. Puss!

Varberg tur och retur...

Tisdag och strålande solsken. Underbart!! Eftersom jag inte är som normala människor så åkte jag till gymmet. :) Ett härligt pass! Tyvärr hade jag inte med min vattenflaska och hemma är den tydligen inte heller, så.. Borta! :(

Fick mig en halvtimma på altanen innan det var dax att göra mig i ordning för att åka till Varberg. Tid hos ortopeden som sagt..

Träffade världens bästa läkare. Så otroligt kompetent och ROLIG! Min humor, definitivt! Älskar kompetenta människor.

Domen löd: Skadat brosk i tumleden och den ska röntgas för att se hur illa det är. Det går nämligen inte göra nåt åt det, så om smärtan blir värre är enda behandlingen steloperation! :( I dag fick jag iallafall en kortisonspruta som förhoppningsvis kommer göra det bättre nån månad i alla fall.

När jag kom till bilen höll en p-vakt på att lappa den men rev boten när han såg att jag kom. Söta, bästa p-vakt!!!!

Nu ska jag slappa nån timma i solen innan det är dags för middag. I dag blir det Caesarsallad. Mmmmmm...!!

I morgon är det golf igen och jag hoppas jag träffar bollen.

Golftävling, dag 1

Kategori:

I dag inleddes golfveckan med den sk "måleripokalen". I år hade jag och Åsa bestämt oss för att vinna över våra ständiga rivaler. Trerätters stod på bettinglistan. Peppade som tusan så slog vi ut på ettan och spelade faktiskt riktigt bra de första 9 hålen. 20 poäng efter 9 och guldvittring!!!

Sista 9 gick luften ur oss. Varmt som tusan dessutom, så orken... :( totalpoäng 36..! Inte bra!

Fick mig en timme på altanen innan jag gick in och duschade och dog i soffan. I morgon blir det gymmet och sen ner till Varberg och ortopeden. Hade varit trevligt att stanna där nere och fika och käka lunch, men får se.

Lite bilder från Helsingborg

Vår altan

För en gångs skull ett bra slag. Min boll är den till höger.

Helsingör. Slottet....

Rosé på vårt favvoställe.

Det här var utsikten från Sillen och Makrillen. Helt fantastiskt!

Bästa Åsa i havet nedanför stugan...

Utsikt från Kullaberg.

Mölle Golfbana. Fin utsikt!

Andra semesterveckan avklarad

Kategori:

I söndags i förra veckan var det dags att åka ner till Helsingborg med bästa Åsa och Sverker. Det enda som egentligen var inplanerat var tre rundor golf och ett restaurangbesök på "Sillen och Makrillen", eller "Sillen och Krokodilen" som vi snabbt döpte om den till.

Stugan som vi hyrt låg jättenära havet och var helt okey. Vissa förbättringsområden fanns, men det funkade bra. Vi bodde dessutom precis bredvid busshållplatsen och bussen blev vår bäste vän. Till och från Helsingborg gick smidigt som tusan.

Golfen gick som vanligt uruselt, men banorna var oerhört vackra med havsutsikt. När jag gråtit lite på tisdagskvällen över att jag är en urusel golfare så gick det bättre på onsdagen. Tvåa istället för sist!

Förutom att det gick ett par, hundra liter rosévin under veckan så fick vi även käkat tapas, grillat och turat över till Helsingör. Herregud, folk var hysteriska på den båten. Väl över i Helsingör fick jag shoppat en klänning och dessutom blev det lunch på ett trevligt ställe.

Vi åkte bussen den dagen det var pension. Har aldrig skrattat så i mitt liv på en buss som när busschauffören räknade rullatorer för att kunna köra vidare. Tanterna som ägde dem var också helt underbara..!
Hemresan var halv katastrof. Alla stod med brassestolar på bussen. Benny Andersson var på Sofiero. Kön utanför var 3 mil och medelåldern var 65. Gud så mycket folk!

En annan kul sak var att Kerstin Dellert bodde i huset bredvid vårt. Hon var på besök hos bekanta. Hihi.. Vi har pratat med en kändis!

Annars var Helsingborg en oerhört trevlig och fin stad. Fick dessutom kollat på Lars Wallins klänningsutställning på Dunkers hus. Den dagen blev det dessutom shopping och lunch och alldeles för mycket rosé. Dessutom hittade jag och Åsa världens bästa ställe. En liten bar precis bredvid vattnet med after beach-priser till 18:00. 35 kronor för ett glas rosé! :D

Ska lägga in några bilder. Senare...

Nu laddar jag för nästa veckas golftävlingar. Alla dagar utom tisdag - då ska jag till ortopeden. Får se vad de har att säga om min stackar lilla tumme. :( Puss på er!

Lite bilder från Malta

Jag drack bara vatten.... ;P

Eller... Inte då.. Detta var uteserveringen på en av restaurangerna på hotellet. Ut mot gatan på framsidan.

Här är jag i Valetta. De kända pirerna från filmen "Troja". Plåster på kinden pga en nickelallergichock!

Enbart nyttig mat... :D

Poolen!

En del av poolområdet.

En känd kyrka som träffades av en bomb under 2:a världskriget. Bomben sprängdes aldrig, utan finns kvar i kyrkan.

Minnesmärke i Valetta. Ett klocktorn. Mycket minnesmärken från 2:a världskriget.

Juicegrogg! :D

Detta är en av de andra restaurangen på hotellet. Här hade de bara maltesisk mat. Jättegott!

Detta är fängelset i filmen "Midnight express". Alltså inte inspelad i Turkiet, där filmen utspelar sig utan i Valetta.

Hamnen i Valetta med pirerna. Filmerna Troja och Gladiator är inspelade här.

Malta

Kategori:

Då har jag överlevt en vecka på Malta.

På Säve flygplats var det en kilometer kö när det var dags att checka in - bagagebandet hade gått sönder! :( Bra början. Insåg dessutom att klockan stannat på kvart i 3. Bra att jag märkte det där när jag haft klockan på mig i flera timmar! Jaja.. Semester!

Tillslut kom bagagebandet i gång, hann inte med nåt flygplatsvin, jävla skit... Men.. Väl i luften så unnande jag mig både ett och två glas. Planet landade i tid - heja Ryan Air - väskan kom direkt och den förbokade transfern väntade så fint och körde till Bugibba hotell.

Väl i receptionen berättade kvinnan där att det blivit fel och att Seashell hotell var det som gällde. Ööööhhhhhh?! Heja billiga resor...

MEN.. Mannen på low costholidays ringde direkt - fixade taxi och 500 meter längre ner på gatan låg det väldigt mycket lyxigare Seashell hotell. Heja billiga resor!!!! :D

Upp på rummet, dopp i poolen och sen testa på All inclusive. Helt fantastiskt att se alla dessa gravt överviktiga människor gå lös på pasta och vitt bröd. Det fanns tre olika restauranger att välja på och de hade fantastisk god och fräsch mat. Olika sallader, bönsallader, otroligt goda grönsaker och fräscht kött och fisk. Inga direkta svårigheter att äta nyttigt.

Resan var tänkt som ren rekreation, men en dag blev det lokalbusstur till Valetta. Mysig stad där en man med häst gärna visade upp stadens sevärdheter. Ja, mot betalning förstås.

På vägen hem körde busschauffören vilse och resan tog närmre 1:40. Nu snackar vi ett avstånd på knappt 2 mil. Hihi..

Ska lägga in lite bilder oxå, men just nu har jag dem i kameran och orkar inte mecka med det just nu.

Som sagt. En lugn och avkopplande vecka med ofantligt mycket sol och bad. Helt underbart!! Dessutom var det inte helt fel att landa i ett soligt och varmt Sverige i dag. Heja sol!!

Har druckit ofantliga mängder svenskt kaffe sen jag kom hem. Gud vad jag saknat det!!

Nu ska jag ta hand om den förfallna tanten. Hörs sen. Puss!

1,5 arbetsdag till semester

Kategori:

Då närmar det sig semester med stormsteg. Jobbar till 17:45 i dag och sen ska jag till bästa Christina för att klippa mig. Måste bli av med lite päls. Får nog ta itu med lite manikyr och pedikyr i kväll dessutom. Måste ju vara snygg på beachen. :D

I går strök jag, så nu är det packningen kvar. Det gör jag i morgon kväll. Slutar tidigt i morgon och sen blir det gym och packning. Gymmet, ja.. Är i en grym form nu och det känns jävligt trist att inte komma dit på flera veckor. Kommer tappa allt.. :(

Skulle egentligen behöva fixa lite mer med mitt trädgårdsprojekt hemma. Har lagt igen grusgången och planterat häck och ska lägga gräs - skitjobbigt, men det blir fint när det blir klart. Hoppas jag. Kommer ju inte bli klar tills det är dags att åka på semester, men jag får överleva att det är halvfärdigt...

Nä, puss på er. Dags att jobba igen!