Ambjitt - Unica és!

Här delar jag med mig av mitt liv till den som är intresserad.

I dag är första dagen på mitt nya bloggliv..

Kategori:


Även fula granar vill få sprida glädje..! ;-)







Då har det äntligen hänt. Tanten har börjat att blogga. Har kollat runt lite på olika bloggar och inser att jag också kan blogga... Har så mycket att dela med mig som ingen vill lyssna på, så det här är ett perfekt forum. :-)

I dag har jag exempelvis funderat över hur småfåglar vet att det finns mat i utegranen? Nu fanns det ju inte det, men så fort granskrället var uppsatt kryllade det av små pippisar som snokade runt. De kan ju inte överlevt sen förra året det fanns en gran med talgbollar i..? Alltså är det nedärvt hos pippisar att utegran = mat! Nu har jag i alla fall köpt mat åt dem, annars tycker de väl att jag är en snålkärring..

Annars har dagen förflutit lugnt. Ett besök på gymmet i vanlig ordning, men annars lugnt som sagt. Slagit in lite





julisar och käkat lasagne...

Kommentarer

  • Ansku säger:

    Här har vi också gett bollar till pippisarna, men inga pippisar varit synliga än :D

    2011-12-11 | 19:55:49
    Bloggadress: http://suomileijona.blogg.se/

Kommentera inlägget här: