Ambjitt - Unica és!

Här delar jag med mig av mitt liv till den som är intresserad.

Tältkatastrof...

Kategori:

Tänk att jag bara visste att det enbart kunde sluta med katastrof när man väljer att klä in ett parkeringshus i Kungsbacka med skynken och sen döpa eländet till "Valborgsfestival".. Haha.. Jag, Josse och Linda hade bestämt att träffas hos Josse och käka thaimat, dricka vin och sen gå ner ganska tidigt till festivalen. På programmet stod det att det skulle vara schlager och nå´n DJ som spelade Gyllene Tider-låtar. Kunde ju vara trevligt...

När vi kom ner vid 20 i 8, så var där typ 25 pers i tältet och HEAT stod och soundcheckade... Å soundcheckade å soundcheckade... Tydligen hade de gjort det ett tag även innan vi kom ner, så man undrar ju.. Vi undrade var vår schlager och Gyllene Tider var, men det verkade vara lite hemligt.. Hihi..

Till slut satte de på lite Gyllene-låtar och efter ytterligare en stund kom det ett gäng transvestiter... förlåt, drag-artister och gjorde nå´t fånigt framträdande med parodier på schlager. Ytterst pinsamt! Kvällen förflöt i samma pinsamma anda, med ytterst lite folk. Kanske beror det på att det kostade 200 spänn att gå in under skynket?! Ockerpriser i baren gjorde inte det hela mycket bättre.. Till slut tröttnade vi och gick runt och kollade läget på lite andra ställen. När en skitjobbig norrman på Pepes var övertygad om att han skulle få hångla med mig, så var det dags för mig att åka hem. Herregud, vad är det med folk?!!

Gick bort till stationen och fick tag på en taxi. Åkte på århundradets rip-of när jag fick betala en bit över 500 spänn för att åka hem. I vanliga fall betalar jag typ 350. Dubbelmorr!! Så.. sammanfattning av kvällen: Trevligt att vara med Josse och Linda, men vi borde gått nå´n annanstans...

I dag tog jag en riktigt lång sovmorgon och sen gick jag ut och grejade i trädgården. Hatar att krypa runt och rensa ogräs och skit, men det blir ju rätt fint när man är klar. Nu har jag precis käkat varma mackor och sen blir det nog avancerad vila resten av kvällen. I morgon hoppas jag på fint väder så jag kan ut på banan och testa min nya putter.

Puss på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: