Ambjitt - Unica és!

Här delar jag med mig av mitt liv till den som är intresserad.

Att göra en pizza

Kategori:

Just precis.. Att göra en pizza till middag, denna fredagskväll var dagens ambition. Mozzarella, parmaskinka och kronärtskockor... mmmm... Har fått för mig att det blir nyttigt då.. ;P Brukar köpa färdiga pizzabottnar, eftersom jag tycker det är jävligt svårt att göra glutenfri deg. Blir jääääävligt kladdigt!! MEN.. Dagen till ära, fanns det inga färdiga bottnar, så det var bara att gilla läget och köpa en mix.

Väl hemma tog jag fram mixern och tjoffade i mixpåsen och jästen och vattnet. Tyckte det blev väldigt löst, men jag är ju ingen bak-guru, så jag hällde ut allt och skulle knåda. Hahahahaaaaa.... Det var bara klet!! Tog på mer mjöl och mer mjöl och mer mjöl... Fortfarande klet... Nåja.. Den skulle ju jäsa en halvtimme, så jag antog att den hade skärpt till sig då. Jodå, ovansidan på degbullen var len och fin så jag kände mig nöjd... Ovansidan, ja! Allt annat var fortfarande kladd. Fick upp eländet och la det på en bakplåt och bakplåtspapper. Kladd, kladd, kladd och mera kladd... Å herrejääääävlar, vad köket och jag såg ut.

Till slut efter väldigt, VÄLDIGT mycket jobb blev det en pizzabotten och till slut även en pizza - en god pizza, dessutom. Frågan är om det var värt besväret?! ;D

Nu är pizzan uppäten och nu ser jag fram emot min Ben & Jerrysglass som väntar på mig i frysen. Den är jag värd efter allt slit..

Ha en härlig fredag!
Puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: