Ambjitt - Unica és!

Här delar jag med mig av mitt liv till den som är intresserad.

Trädgårdshelvetet

Kategori:

Då var det alltså dax... Att ta hand om trädgårdshelvetet. Hoppades in i det sista på hällregn i dag, men icke.. Klarblå himmel och sol. Bara att ut och röja alltså. Inser att jag går runt och är sur medans jag röjer och förbannar alla som ser trädgårdsskötsel som avkoppling. Vadå avkoppling? Morr.. Det är skitjobbigt! Dessutom kan jag inte använda handskar, eftersom jag tycker de är i vägen och nu har jag fått nå´n form av allergisk reaktion på händerna av nå´t jävla ogräs eller nå´t. Dubbelmorr!
 
Meeeeen... Ju mer tiden går och ju finare det blir i trädgården, desto gladare blir jag. När det väl är klart så är jag så helvetiskt nöjd med mig själv. Funderar på om man ska ta en timma då och då, istället för ett heldagsmaraton i trädgården? Äh.. Nej. Det är för mesar.. ;)
 
Efter drygt 4 timmars morrande i trädgården fick jag äntligen lagt mig på solstolen för lite avancerad avkoppling. Då händer det: Granntanten, det vill säga sommarstugetanten bredvid, kommer över och klagar på att gräsklipparen stör. Nu snackar vi ingen skördetröska, utan den lilla fina självgående klipparen vid namn Berra. Tydligen kallar hon Berra för "Helvetesmaskinen". Va fan? Är hon inte klok? Hennes jävla barnbarn låter ju som fan, men inte sjutton går jag till henne och bölar för det? Trippelmorr!! Blev tvungen att gå bredvid Berra med min ljudmätarapp från Arbetsmiljöverket. Han gick aldrig över 75 dB. Tänk då på att hon har en bit i från Berra.. Kärring!
 
Bara för att jag blev sur på tanten och nöjd med mig själv och min trädgård så avslutade jag min vita period. ;P Lite bubbel på altanen medan jag fixade mina stackars sargade händer och fötter. Lite rosé till den fantastiska förrätten bestående av grillade halloumi och sparris och en skvätt rött till ugnsrostade sötpotatisar och grillat kött. Mums! Nu ska jag försöka få i mig en efterrätt också. Tror jag väntar med den ett tag.
 
 
I morgon hoppas jag på en runda golf, annars blir det väl gymmet.
 
Puss på er!
 
 
 
Rosé och sol och snygg trädgård -  toppen!!
 
 
 

Kommentarer

  • Ansku säger:

    Trädgårdsarbete som avkoppling?! Hmm.. Kanske inte riktigt, men det är en skitkul "jobb". Jag skulle kunna tänka mig att arbeta med trädgårdsarbete. Man sliter, förbränner fett, får solbränna på köpet och dessutom blir trädgården vacker :)

    Svar: Jag kan ju anställa dig! <3
    Ann-Britt

    2012-07-09 | 20:34:31

Kommentera inlägget här: