Ambjitt - Unica és!

Här delar jag med mig av mitt liv till den som är intresserad.

Sjuk?!

Kategori:

Det blev en mer intressant dag än på länge. Där fick ju jag för att jag bölade om mitt händelselösa liv.

Vad har då hänt i dag? Jo.. Jag skulle ju upp halv sex och öppna i dag. Inser att tummen jag skar i fredags hade svullnat upp till en orörlig, ömmande, röd/lila sak. Gick till jobbet och drog igång ett vikarieringande, eftersom två av mina kollegor var sjuka.

Insåg efter någon timma att jag nog får ringa läkaren. Fick komma direkt - och blev direkt nedskickad till Varberg. En kraftig infektion som spridit sig till lymfkörtlarna. Resultat.. Gipsvagga, antibiotikadropp och övernattning. Yippie! Delar sal med två 100-åriga tanter, dubbelyippie!

I morgon hoppas vi på att det lugnat sig så jag får åka hem. Jättetrevlig personal, men Gud vad de stackarna sliter. Folk överallt. I korridorer och överallt! 5 timmar från att jag skrevs in blev jag gipsad och efter nästan 6 timmar hamnade jag på rummet. Har inte ätit sen 8 i morse, då jag åt lite keso och kokt skinka. Deff, remeber? Nu blir det definitivt deff. Fått en yoghurt och ett ägg och macka och kaffe. Blir väl ingen träning heller på ett tag..!

Dumt!!

Som sagt.. Skär er aldrig i tummen!

Puss!!

Kommentarer

  • Christopher säger:

    Imponerande att du kan blogga med bara en hand. ;) Krya på dig!

    Svar: Kvinnor kan..! ;)
    Tack! <3
    Ann-Britt

    2012-10-01 | 22:25:08

Kommentera inlägget här: