Ambjitt - Unica és!

Här delar jag med mig av mitt liv till den som är intresserad.

Deprimerad?

Kategori:

Man hör ju att folk är deprimerade titt som tätt och nu är frågan om inte jag också är det? Bara trött hela tiden, tycker ingenting är kul och hur mycket jag än tränar ser jag bara en tjock och gammal tant när jag tittar mig i spegeln. :( Fick hem min jeanskjol i dag, men den får hänga ett par dagar innan jag bestämmer mig. Provade den nyss, men tyckte jag att jag var fin? Näh.. Knappast..! Behöver åka bort, eller sjukskriva mig en vecka. Det sistnämnda kommer ju aldrig att inträffa eftersom jag är så jävla plikttrogen. Är ju knappt hemma ens när jag har feber. Behöver göra något drastiskt med mitt liv. Egentligen känner jag för att plugga, men har inte ekonomin för det nu. Blöh, blöh, blöh.. Jo, jag vet att det finns folk som har det värre, men i min blogg bölar jag som jag vill. Sådeså!!
 
Nu ska jag leta upp en deppig dikt, eller sångtext för att deppa ihop alldeles...
 
 
 
 

Livet finns bara där

"Livet finns bara där

Självklart och som om det alltid funnits

Rutinerna tar över

Vi hinner inte

Dagarna bara rusar iväg och vi följer med som om vi var tvungna till det

Men vem har sagt att vi måste springa genom livet?

Vem har bestämt att allt ska gå så fort?

En dag kanske allting stannar upp

Inom loppet av bara några minuter kan hela vår värld förändras

Den värld vi tar för given

De människor vi älskar men inte alltid talar om det för

När de försvinner finns inte längre någon självklarhet"

 
 Okänd författare

Kommentarer


Kommentera inlägget här: