Ambjitt - Unica és!

Här delar jag med mig av mitt liv till den som är intresserad.

Vintertäcken

Kategori:

Då är sommaren officiellt slut här hemma. Sommartäcke ur - Vintertäcke i. Det är även nu jag börjar smygspana på nya mysiga ljuslyktor och nya gardiner och kuddar och sånt mys. På så vis är hösten bra. Mindre bra är att det blir tungt på jobbet. Blöta barn hit och dit. Sen att man vet att det kommer vara mörkt och trist och blött fram till april gör ju inte saken bättre.
 

När man har sådana dagar som jag haft i dag kvittar vädret. Först en tur till gymmet och sen ett långt, härligt bad med diverse skönhetsvård. Nu är det soffan och mys som gäller resten av kvällen. Har haft en grymmeslapparhelg och den behövde jag!
 
Allt har ju förstås inte varit bra i helgen. Både min bodylotion och min bästa ansiktsrengöring tog slut i dag. Det innebär att jag får leva utan dessa produkter i några dagar. Tack gode gud för nätshopping. Synd bara att det blir så jäkla dyrt med allt kollijox jag måste ha. Tvål och vatten är mycket billigare! ;P
 
I dag blir det en mummig fisksoppa till middag. Ja, mummig.. Det heter så! Det är också något positivt med hösten. Man kan vidga sina matvyer igen med grytor och soppor och sånt som man inte gör på sommaren.
 
Till sist.. Mötte en av grannarna i området i affären förut. Det var han som gömde sig en gång när jag kom gåendes genom att ställa sig bakom en buske. Friskt beteende? Knappast... Han hade ingenstans att gömma sig i dag, däremot fick jag världens bläng av honom. I bland undrar jag vad jag gjort vissa? Puckon finns det gott om.
 
Nu är det fisksoppetajm! Puss!!

Kommentarer

  • Ansku säger:

    Bloggar du från mobil appen? Hur får du bilder mitt i, mellan texterna?

    Svar: Nej.. Då är det blogg från datorn.. :)
    Ann-Britt

    2012-09-13 | 14:23:17

Kommentera inlägget här: