Ambjitt - Unica és!

Här delar jag med mig av mitt liv till den som är intresserad.

Jobbångest, deluxe!

Kategori:

Sitter på altanen och försöker gotta mig. Tyvärr ligger känslan av att jag inte vill jobba i morgon över mig som ett tungt täcke, eller nåt. Det var längesen jag kände en sån jobbångest. Inte på grund av jobbet som sådant, men på grund av de usla förutsättningarna som vi har på förskolorna att göra vårt jobb. Blir bara förbannad när jag tänker på det.

Försöker ändå få med den positiva känslan av en riktigt bra semester där jag gjort riktigt mycket och dessutom njutit av underbart väder. Slapparvecka på Malta, skrattvecka i Helsingborg, Golfveckan här på klubben med en himla trevlig räkfrossa. Utgång med kompisar och Ulf Lundell i underbart väder i fredags. Dessutom verkar jag ju ha hittat svingen igen efter 4 månaders harvande borta på klubben.

I dag har jag hunnit med både 18 hål och gjort fint på framsidan här hemma. Rensat ogräs och krattat grus och slängt de gamla blommorna i utekrukorna. Skönt! Nu kan jag ligga här på min altan med gott samvete. :)

I morgon när jag kommer till jobbet firar jag 10-årsjubileum där. Började på Forsgläntan den 4/8-2003. Gud så ung jag var då...

Puss på er!

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Ska tänka på dig när jag sitter här på Mallorca i +30 grader och lider. Puss

    Svar: Fy..! Überångest! :( Hoppas ni har det bra.. Pusspuss!
    Ann-Britt

    2013-08-04 | 18:18:03

Kommentera inlägget här: