Ambjitt - Unica és!

Här delar jag med mig av mitt liv till den som är intresserad.

Andra semesterveckan avklarad

Kategori:

I söndags i förra veckan var det dags att åka ner till Helsingborg med bästa Åsa och Sverker. Det enda som egentligen var inplanerat var tre rundor golf och ett restaurangbesök på "Sillen och Makrillen", eller "Sillen och Krokodilen" som vi snabbt döpte om den till.

Stugan som vi hyrt låg jättenära havet och var helt okey. Vissa förbättringsområden fanns, men det funkade bra. Vi bodde dessutom precis bredvid busshållplatsen och bussen blev vår bäste vän. Till och från Helsingborg gick smidigt som tusan.

Golfen gick som vanligt uruselt, men banorna var oerhört vackra med havsutsikt. När jag gråtit lite på tisdagskvällen över att jag är en urusel golfare så gick det bättre på onsdagen. Tvåa istället för sist!

Förutom att det gick ett par, hundra liter rosévin under veckan så fick vi även käkat tapas, grillat och turat över till Helsingör. Herregud, folk var hysteriska på den båten. Väl över i Helsingör fick jag shoppat en klänning och dessutom blev det lunch på ett trevligt ställe.

Vi åkte bussen den dagen det var pension. Har aldrig skrattat så i mitt liv på en buss som när busschauffören räknade rullatorer för att kunna köra vidare. Tanterna som ägde dem var också helt underbara..!
Hemresan var halv katastrof. Alla stod med brassestolar på bussen. Benny Andersson var på Sofiero. Kön utanför var 3 mil och medelåldern var 65. Gud så mycket folk!

En annan kul sak var att Kerstin Dellert bodde i huset bredvid vårt. Hon var på besök hos bekanta. Hihi.. Vi har pratat med en kändis!

Annars var Helsingborg en oerhört trevlig och fin stad. Fick dessutom kollat på Lars Wallins klänningsutställning på Dunkers hus. Den dagen blev det dessutom shopping och lunch och alldeles för mycket rosé. Dessutom hittade jag och Åsa världens bästa ställe. En liten bar precis bredvid vattnet med after beach-priser till 18:00. 35 kronor för ett glas rosé! :D

Ska lägga in några bilder. Senare...

Nu laddar jag för nästa veckas golftävlingar. Alla dagar utom tisdag - då ska jag till ortopeden. Får se vad de har att säga om min stackar lilla tumme. :( Puss på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: