Ambjitt - Unica és!

Här delar jag med mig av mitt liv till den som är intresserad.

Lite bilder från Malta

Kategori:

 
Jag drack bara vatten.... ;P
 
 
Eller... Inte då.. Detta var uteserveringen på en av restaurangerna på hotellet. Ut mot gatan på framsidan.
 
 
Här är jag i Valetta. De kända pirerna från filmen "Troja". Plåster på kinden pga en nickelallergichock!
 
 
Enbart nyttig mat... :D
 
 
Poolen!
 
 
En del av poolområdet.
 
 
En känd kyrka som träffades av en bomb under 2:a världskriget. Bomben sprängdes aldrig, utan finns kvar i kyrkan.
 
 
Minnesmärke i Valetta. Ett klocktorn. Mycket minnesmärken från 2:a världskriget.
 
 
Juicegrogg! :D
 
 
Detta är en av de andra restaurangen på hotellet. Här hade de bara maltesisk mat. Jättegott!
 
 
Detta är fängelset i filmen "Midnight express". Alltså inte inspelad i Turkiet, där filmen utspelar sig utan i Valetta.
 
 
Hamnen i Valetta med pirerna. Filmerna Troja och Gladiator är inspelade här.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: