Ambjitt - Unica és!

Här delar jag med mig av mitt liv till den som är intresserad.

Malta

Kategori:

Då har jag överlevt en vecka på Malta.

På Säve flygplats var det en kilometer kö när det var dags att checka in - bagagebandet hade gått sönder! :( Bra början. Insåg dessutom att klockan stannat på kvart i 3. Bra att jag märkte det där när jag haft klockan på mig i flera timmar! Jaja.. Semester!

Tillslut kom bagagebandet i gång, hann inte med nåt flygplatsvin, jävla skit... Men.. Väl i luften så unnande jag mig både ett och två glas. Planet landade i tid - heja Ryan Air - väskan kom direkt och den förbokade transfern väntade så fint och körde till Bugibba hotell.

Väl i receptionen berättade kvinnan där att det blivit fel och att Seashell hotell var det som gällde. Ööööhhhhhh?! Heja billiga resor...

MEN.. Mannen på low costholidays ringde direkt - fixade taxi och 500 meter längre ner på gatan låg det väldigt mycket lyxigare Seashell hotell. Heja billiga resor!!!! :D

Upp på rummet, dopp i poolen och sen testa på All inclusive. Helt fantastiskt att se alla dessa gravt överviktiga människor gå lös på pasta och vitt bröd. Det fanns tre olika restauranger att välja på och de hade fantastisk god och fräsch mat. Olika sallader, bönsallader, otroligt goda grönsaker och fräscht kött och fisk. Inga direkta svårigheter att äta nyttigt.

Resan var tänkt som ren rekreation, men en dag blev det lokalbusstur till Valetta. Mysig stad där en man med häst gärna visade upp stadens sevärdheter. Ja, mot betalning förstås.

På vägen hem körde busschauffören vilse och resan tog närmre 1:40. Nu snackar vi ett avstånd på knappt 2 mil. Hihi..

Ska lägga in lite bilder oxå, men just nu har jag dem i kameran och orkar inte mecka med det just nu.

Som sagt. En lugn och avkopplande vecka med ofantligt mycket sol och bad. Helt underbart!! Dessutom var det inte helt fel att landa i ett soligt och varmt Sverige i dag. Heja sol!!

Har druckit ofantliga mängder svenskt kaffe sen jag kom hem. Gud vad jag saknat det!!

Nu ska jag ta hand om den förfallna tanten. Hörs sen. Puss!

Kommentarer

  • Christopher säger:

    Roligt att du hade sån tur med resan!

    Svar: Ja, jag får ju nöja mig med Malta eftersom du inte bjudit med mig till Machu Picchu ännu.. ;)
    Ann-Britt

    2013-07-12 | 19:39:25
  • Åsa säger:

    Ryan air!!!! Har jag inte lärt dig något? Besviken.

    Svar: Skojar du? Satt ju som en inknökad sardin i 3:30. Perfekt med billiga resor...! ;D
    Ann-Britt

    2013-07-13 | 13:18:40
  • Christopher säger:

    Ryanair är ju helt ok, man får vad man betalar för.
    Men gnället om svenskt kaffe förstår jag mig inte på. Det är ju inte som om kaffe som är rostat i sverige skulle vara bättre på något sätt.
    Eftersom du är högavlönad förskolelärare så kan du ju bjuda mig, så kommer du iväg.

    Svar: Men de kör ju det i en såndäringa automat. Det blir ju bara lödder! Fick köra dubbla espressos för att få i mig lite koffein.
    I juli får jag den retroaktiva löneförhöjningen. Då åker vi!! Eller så bjuder jag på en öl. Du får välja.. ;)
    Ann-Britt

    2013-07-13 | 20:55:20
  • Åsa säger:

    Det finns inget ok med Ryan Air. Man får vara glad om man får sittplats. Undvik!!!

    Svar: Får jag sittplats i bilen i morgon?
    Ann-Britt

    2013-07-13 | 21:27:46
  • Christopher säger:

    Du kommer undan med en öl AB. Den här gången varjefall. ;)

    Svar: Då får väl du komma på nån helg som kan passa att umgås med din gamla klasskompis..? ;)
    Ann-Britt

    2013-07-13 | 23:52:15

Kommentera inlägget här: